Највећа инвестиција до сада у Новом Саду — "Контент инсајтс" узео 1,1 милион евра за будућност новинарства


Контент инсајтс (Content Insights) решава један горући проблем — како бити квалитетан и успешан онлајн медиј, без да продате своју душу ђаволу пишући о стварима које ће добити велики број кликова, ма колико биле површне — разним биберима, фармама, "нећете веровати шта се онда десило", скандалима…


Новосадски стартап Контент инсајтс је узео инвестицију од 1,1 милион евра од , NorthBaseMedia, Neveq-а и Eleven-а, са циљем да скалира све аспекте пословања. Бета верзију главног производа ове компаније, аналитику за онлајн медије, тренутно плаћају 32 издавачке фирме, а у јуну се планира велико лансирање прве верзије на највећој светској конференцији издавача.

Овај стартап смо премијерно представили пре две и по године. Од прототипа су до данас стигли до наведених тржишних резулта и 11 људи у тиму, уз иницијалну инвестицију бугарског фонда Елевен.

Нећете веровати шта им се десило после


Контент инсајтс решава један горући проблем — како бити квалитетан и успешан онлајн медиј, без да продате своју душу ђаволу пишући о стварима које ће добити велики број кликова, ма колико биле површне — разним биберима, фармама, "нећете веровати шта се онда десило" скандалима…

Као што смо писали у претходном чланку, овај стартап је ‘дете’ Njuz.net-a, који је послужио као инспирација оснивачима Дејану Николићу, Илији Шуши и Драгутину Милетићу. Након што су многи светски медији пренели измишљену вест о Србину који је убио ајкулу, и Дејану је постало очигледно колико је новинарство постало подложно потребом за кликовима и монетизацијом.

Дејан Николић:

"Желимо да зауставимо то понирање онлајн новинарства, које је проузроковано тиме што су новинари и креатори садржаја приморани да јуре кликове, уместо да јуре приче и информације од којих бисмо живели и били боље инфорисани."

Интернет наравно у великој мери мења новинарство, а потреба за монетизацијом гура чак и велике брендове попут Њујорк тајмса у трку за кликовима са таблоидним медијима. Сви који прате домаће медије су сигурно приметили сличан тренд.

Ово чини многе новинаре и уреднике несрећним (мало ко се образовао за новинара да би писао таблоидне садржаје), но једина опште прихваћена метрика онлајн медија су — прегледи страница.

Контент инсајтс мења управо то, нудећи нову метрику, Content Performance Indicator (индикатор учинка садржаја - примедба преводиоца са англосрпског на српски), који обрађује стотине сигнала да би издавачима пружила увид у то шта чини успешан чланак. Не ослања се само на то колико кликова или прегледа генерише, већ и колико активности (engagement) и оданости (loyalty) ствара код публике.

Дејан Николић:

"У онлајн новинарству данас као да више није битно да ли си Њујорк тајмс и да ли ствараш квалитетан садржај, већ је битан наслов који пласираш у newsfeed (агрегатор вести - прим. прев.) своје публике. Нестаје интегритет и кредибилитет истраживачког новинарства, све се своди на то колико прегледа страница имаш.

Свим медијима је јасно да је систем пун багова, али морају да га користе — зато што не постоји други.

Ми им омогућавамо да изађу из те утакмице.

И уредници и новинари се претварају у зависнике од "pageviewova" и ми им пружамо излаз из тога кроз окретање метрикама које дају дубљи увид у квалитет садржаја, пратећи активност и оданост читалаца. Та метрика вам помаже да се такмичите против текстова о Мајли Сајрус и сличним темама."

Са постојећом тракцијом и дефинисаним проблемом који се решава, налажење инвестиције није био велики проблем. Узета средства ће бити уложена у даљи развој и скалирање продаје, али и других функција фирме међу којима је наравно и девелопмент.

 Дејан Николић:

"Налазимо се у једном изразито конкурентном Software-as-a-Service (програм као услуга - прим. прев.) сегменту. Aналитика има на туце и туце, пуно их је у свакој вертикали, укључујући и два добро позиционирана у нашој.

Ми смо успели да откријемо “рупу” кроз коју можемо да уђемо на тржиште, и диференцијацију којом ћемо се позиционирати. Верујемо да ћемо унети револуцију у начин на који се вреднује онлајн садржај.

Средства ћемо искористити да направимо први корак ка формирању компаније од стартапа, који је лутао и ишао лево и десно бар 5-6 пута. Тржиште нам говори да смо сада “уболи” праву ствар."

Контент инсајтс је заснован на веома амбициозној мисији, и сигурно је да ће морати да реши велики број изазова на сваком пољу деловања, о чему ћемо наставити да пишемо на Стартиту.

Инвестиције нису саме по себи разлог за славље или веру у успех, али ако их узмемо као метрику за развој једне стартап сцене, уз недавну инвестицију Drytools-а, ова рунда Контент инсајтса може бити весник бржег развоја стартапа у Новом Саду.

Овом приликом се захваљујемо Дејану Николићу на највећој појединачној донацији књига нашој библиотеци.

Контент инсајтс запошљава у Новом Саду на следећим позицијама:

Senior Backend Java Developer
Senior SQL Developer – Data Insights/Analytics
Senior Frontend JavaScript Developer
Junior Research Analyst

Аутор: Вукашин Стојков
Извор: Startit
Колико је могао и умео, али и морао јер ово је изузетно лепа вест, привео правопису и писму српског језика: Александар Јовановић / Ћирилизовано

Нема коментара:

Постави коментар

Пишите српски, ћирилицом!